piątek, 8 sierpnia 2014

Cytaty o szczęściu

  U mnie oczywiście chrześcijańskie wizje szczęścia, dlatego, że te uważam za mądre. Porównajcie poniższy cytat z popularnymi mitami na temat szczęścia.
W tym temacie modne słowa nie są niestety słowami mądrymi…Wielu ludzi pragnie szczęścia myląc je z brakiem przeciwności losu, myląc je z możliwościami finansowymi, myląc je z t.zw. ‘świętym spokojem” który jest przejawem egocentryzmu i wygodnictwa.

Phil Bosmans
„Życie jest jak loteria
Ale dużo zależy od nas
Panie,
Wyzwól mnie od pragnienia sukcesów,
Które mnie pochłania
I jest źródłem mojej choroby.
Wyzwól mnie od fałszywych wyobrażeń,
Które sprawiają, że jestem zakłamany
I tak małostkowy.
Wyzwól mnie od chciwości
Która mnie oszukuje i upadla.
Panie, wyzwól mnie
Od manii zdobywania rzeczy materialnych
Które i tak nie dają mi zadowolenia,
A tylko bardziej wzmagają
Mój opętany wilczy głód”.


Zepsuty dzień
Nigdy nie będę szczęśliwy
Jeśli nie opanuję swoich uczuć,
Jeśli pozwolę sobie zepsuć dzień
-rysa na samochodzie
-złośliwym słowem w domu
-błędem w pracy
- nieudanym spotkaniem
-rozczarowującym zdarzeniem
-rozerwana pończochą
(…) Nigdy nie będę szczęśliwy
Jeśli poddam się humorom
Jeśli będę niewolnikiem swoich namietnosci
Więźniem swoich dziecinnych żądań
Spętanym bezsensownymi oczekiwaniami.”

Teraz słowa Benedykta XVI z audiencji generalnej listopad 2005

Szczęśliwy jest człowiek, który daje; szczęśliwy jest człowiek , który nie korzysta z życia dla samego siebie, ale daje; szczęśliwy jest człowiek miłosierny, dobry i sprawiedliwy; szczęśliwy jest człowiek miłujący Boga i bliźniego. W ten sposób żyjemy dobrze i nie powinniśmy bać się śmierci, ponieważ doświadczamy szczęścia pochodzącego od Boga i trwającego bez końca.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz